PROCEDURA ZGŁASZANIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI
w Workhouse4you Sp. z o.o.
DEFINICJE
§1
1. Ilekroć w niniejszej Procedurze mowa jest o:
– „Koordynatorze ds. Zgodności” – rozumie się przez to osobę wykonującą czynności nadzoru
zgodności działalności z prawem w WH4Y;
– „WH4Y” – rozumie się przez to Workhouse4you Sp. z o.o.;
„Komisji Wyjaśniającej/Komisji” – rozumie się przez to wewnętrzną Komisję powołaną do
kompleksowego wyjaśnienia okoliczności wskazanych w Zgłoszeniu Nieprawidłowości,
działającą na podstawie Procedury postępowania wyjaśniającego;
– „Nieprawidłowości” – rozumie się przez to każdy stan faktyczny będący następstwem
działania lub zaniechania świadczący o możliwości wystąpienia zdarzeń, (których
przykładowy katalog wskazany został w §3 ust. 3 niniejszej Procedury w odniesieniu do
podmiotów, których Zgłoszenie Nieprawidłowości może dotyczyć w rozumieniu §3 ust. 2
niniejszej Procedury), naruszających lub mogących prowadzić do naruszenia powszechnie
obowiązujących przepisów prawa oraz przepisów wewnętrznych WH4Y lub każde
działanie/zaniedbanie, które stanowi lub może stanowić działanie nielegalne lub nieetyczne;
– „Osobie odpowiedzialnej za Zgłoszenie” – rozumie się przez to osobę odpowiedzialną za
rozpatrzenie Zgłoszenia Nieprawidłowości zgodnie z §4 niniejszej Procedury;
– „Osobie uprawnionej do dokonania Zgłoszenia” – rozumie się przez to osobę wskazaną w§3
ust. 1 niniejszej Procedury;
– „Podmiocie, którego dotyczy Zgłoszenie” – rozumie się przez to podmiot wskazany w §3 ust.
2 niniejszej Procedury;
– „Postępowaniu Wyjaśniającym” – rozumie się przez to postępowanie prowadzone w związku
ze złożonym Zgłoszeniem, w oparciu o Procedurę postępowania wyjaśniającego;
– „Pracowniku” – rozumie się przez to osobę pozostającą w stosunku pracy ze Spółką w
rozumieniu przepisu art. 22 § 1 Kodeksu pracy;
– „Prezesie Zarządu” – rozumie się przez to osobę pełniącą funkcję Prezesa Zarządu w WH4Y;
– „Procedurze” – rozumie się przez to niniejszą Procedurę Anonimowego Zgłaszania
Nieprawidłowości w WH4Y;
– „Procedurze postępowania wyjaśniającego” – rozumie się przez to Procedurę wewnętrznego
postępowania wyjaśniającego w WH4Y;
– „Rejestrze Nieprawidłowości/Rejestrze” – rozumie się przez to rejestr prowadzony na
zasadach określonych w § 12 Procedury, przez Koordynatora ds. Zgodności oraz Prezesa
Zarządu WH4Y;
– „Spółce” – rozumie się przez to spółkę WH4Y;
– „Sygnaliście” – rozumie się przez to osobę dokonującą Zgłoszenia Nieprawidłowości, której
przyznano status Sygnalisty na zasadach określonych w niniejszej Procedurze;
– „Współpracowniku” – rozumie się przez to osobę świadczącą usługi na rzecz Spółki na
podstawie umowy cywilnoprawnej;
– „Wstępnej analizie Zgłoszenia” – rozumie się przez to weryfikację treści Zgłoszenia pod kątem
istnienia podstaw do jego rozpoznania w toku postępowania wyjaśniającego oraz przyznania
Zgłaszającemu statusu Sygnalisty, w ramach której Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie ma
prawo wystąpić do Zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie w wyznaczonym terminie danych
zawartych w Zgłoszeniu Nieprawidłowości;
– „Zarządzie” – rozumie się przez to Zarząd Spółki
– „Zgłaszającym” – rozumie się przez to osobę dokonującą Zgłoszenia Nieprawidłowości przy
wykorzystaniu kanałów zgłoszeniowych określonych w niniejszej Procedurze;
– „Zgłoszeniu Nieprawidłowości/Zgłoszeniu” – rozumie się przez to przekazanie w trybie
określonym w niniejszej Procedurze przez Osobę Uprawnioną do Dokonania Zgłoszenia
informacji mogących świadczyć o Nieprawidłowościach.
2. W zależności od kontekstu, słowa użyte w liczbie pojedynczej obejmują też liczbę mnogą i
odwrotnie.
3. Odniesienia do „ustępów”, „punktów” lub „załączników” zawarte w Procedurze są odniesieniami
do ustępów Procedury, punktów Procedury i załączników do Procedury, chyba że Procedura wyraźnie
stanowi inaczej.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§2
1. Niniejsza Procedura stanowi element systemu zarządzania zgodnością, którego
podstawowym zadaniem jest zapobieganie Nieprawidłowościom w Spółce, w rezultacie
powinna być interpretowana z poszanowaniem wszystkich zasad oraz obowiązków
wynikających ze struktury organizacyjnej WH4Y.
2. Niniejsza Procedura ustanawia w Spółce zasady podejmowania czynności przez Osoby
odpowiedzialne za Zgłoszenie, w ramach przysługujących im uprawnień, mające na celu
wyjaśnienie zgłaszanych przez Osoby uprawnione do dokonania Zgłoszenia informacji
mogących świadczyć o Nieprawidłowościach oraz wyciągnięcie konsekwencji wobec sprawcy
Nieprawidłowości i podjęcie działań naprawczych.
3. Celem Procedury jest ukształtowanie jednolitego systemu informowania o
Nieprawidłowościach poprzez stworzenie bezpiecznych kanałów zgłoszeniowych,
zapobiegających podejmowaniu działań odwetowych wobec Sygnalisty.
4. Niniejsza Procedura określa w szczególności:
– zakres Nieprawidłowości objętych Procedurą,
– zakres Osób uprawnionych do dokonania Zgłoszenia,
– zakres podmiotów, których Zgłoszenie Nieprawidłowości może dotyczyć,
– zasady zgłaszania Nieprawidłowości przez Osoby uprawnione do dokonania Zgłoszenia,
– odpowiedzialność w procesie zarządzania Nieprawidłowościami,
– proces rozpatrywania oraz zarządzania Nieprawidłowościami,
– zasady zachowania poufności, w szczególności zasady zachowania w tajemnicy dokonanych
Zgłoszeń Nieprawidłowości przez Sygnalistów oraz tożsamości osób dokonujących Zgłoszeń.
ZAKRES PROCEDURY
§3
1. Postanowienia niniejszej Procedury mają zastosowanie do następujących grup Osób
uprawnionych do dokonania Zgłoszenia:
1. Pracownicy i Współpracownicy oraz byli Pracownicy i Współpracownicy Spółki,
2. członkowie Zarządu Spółki,
3. osoby działające w imieniu i na rzecz Spółki, w szczególności wszelkie osoby pracujące pod
nadzorem i kierownictwem Spółki, tj. dostawcy, wykonawcy i podwykonawcy usług świadczonych
na rzecz Spółki,
4. wszelkie inne osoby w jakikolwiek sposób powiązane ze Spółką posiadające wiedzę na temat
Nieprawidłowości, w szczególności: osoby pomagające w dokonaniu Zgłoszenia
Nieprawidłowości, wolontariusze, praktykanci, stażyści lub kandydaci do zatrudnienia w Spółce,
jeśli informacje dotyczące Nieprawidłowości pozyskali w trakcie procesu rekrutacji lub innych
procesów poprzedzających nawiązanie stosunku zatrudnienia.
2. Zgłoszenie Nieprawidłowości może dotyczyć w szczególności następujących podmiotów:
1. Spółki,
2. członków organów Spółki,
3. osoby fizycznej uprawnionej do reprezentowania Spółki lub podejmowania w jej imieniu
decyzji lub sprawowania nadzoru, w związku z jej działaniem w interesie lub na rzecz tego
podmiotu,
4. osoby fizycznej dopuszczonej do działania w imieniu Spółki, wskutek nadużycia uprawnień lub
niedopełnienia obowiązków,
5. Pracowników i Współpracowników Spółki, w związku ze świadczeniem pracy na jej rzecz,
6. podwykonawcy albo innego przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, jeżeli jego czyn
zabroniony pozostawał w związku z wykonywaniem umowy zawartej ze Spółką,
7. pracownika lub współpracownika albo osoby upoważnionej do działania w interesie lub na
rzecz podmiotu wskazanego w pkt 6) powyżej, jeżeli jego czyn pozostawał w związku z
wykonywaniem umowy zawartej przez ten podmiot ze Spółką,
8. pracownika lub współpracownika albo osoby upoważnionej do działania w interesie lub na
rzecz przedsiębiorcy niebędącego osobą fizyczną, jeżeli jego czyn pozostawał w związku z
wykonywaniem umowy zawartej przez tego przedsiębiorcę ze Spółką.
3. Przez Nieprawidłowości należy w szczególności rozumieć posiadane przez Osoby uprawnione do
dokonania Zgłoszenia informacje, mogące świadczyć o:
1. podejrzeniu przygotowania, usiłowania lub popełnienia czynu zabronionego przez podmioty, o
których mowa w §3 ust. 2 powyżej,
2. niedopełnieniu obowiązków lub nadużyciu uprawnień przez podmioty, o których mowa w §3
ust. 2 powyżej,
3. niezachowaniu należytej staranności wymaganej w danych okolicznościach w działaniach
podmiotów, o których mowa w §3 ust. 2 powyżej,
4. nieprawidłowościach w organizacji działalności Spółki, które mogłyby prowadzić do
popełnienia czynu zabronionego lub wyrządzenia szkody Spółce,
5. naruszeniu wewnętrznych procedur oraz standardów etycznych przyjętych w Spółce,
OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ZARZĄDZANIE ZGŁOSZENIAMI
§4
1. Z zastrzeżeniem poniższych przepisów, jednostką odpowiedzialną za przyjmowanie i
rozpatrywanie Zgłoszeń Nieprawidłowości w WH4Y oraz sprawującą całościowy nadzór nad
przyjmowaniem i rozpatrywaniem Zgłoszeń Nieprawidłowości Koordynator ds. Zgodności.
2. Osoby, co do których z treści Zgłoszenia Nieprawidłowości wynika, że mogą być w jakikolwiek
sposób negatywnie zaangażowane w działanie lub zaniechanie stanowiące Nieprawidłowość nie
mogą analizować takiego Zgłoszenia.
3. W przypadku, gdy Zgłoszenie Nieprawidłowości dotyczy Koordynatora ds. Zgodności – osobą
odpowiedzialną za przyjęcie i rozpatrzenie Zgłoszenia Nieprawidłowości jest Prezes Zarządu
WH4Y.
4. Koordynator ds. Zgodności informuje każdorazowo Prezesa Zarządu Spółki o wpłynięciu
Zgłoszenia Nieprawidłowości i wszczęciu Postępowania Wyjaśniającego.
5. Jeżeli Zgłoszenie dotyczy członka Zarządu, Koordynator ds. Zgodności przekazuje niezwłocznie
informację o Zgłoszeniu Udziałowcom Spółki i pozostaje z nimi w bieżącym kontakcie w trakcie
rozpatrywania Zgłoszenia.
6. Prezes Zarządu WH4Y jest odpowiedzialny za skuteczność i adekwatność Procedury w
odniesieniu do WH4Y.
STATUS SYGNALISTY
§5
1. Każda Osoba uprawniona do dokonania Zgłoszenia powinna zgłosić Nieprawidłowość jeśli
istnieją po jej stronie uzasadnione podstawy, by sądzić, że przekazywane informacje są
prawdziwe (dobra wiara).
2. Status Sygnalisty uzyskuje każdy Zgłaszający, chyba że Wstępna analiza Zgłoszenia, daje
podstawy do przyjęcia, iż Zgłaszający w sposób oczywisty działał w złej wierze (domniemanie
dobrej wiary). W złej wierze pozostaje Zgłaszający, który działa w celu sprzecznym z prawem
lub zasadami współżycia społecznego.
3. Decyzję o nadaniu statusu Sygnalisty podejmuje Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie.
4. Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie potwierdza przyjęcie Zgłoszenia Nieprawidłowości
Zgłaszającemu (o ile Zgłaszający nie dokonał go anonimowo) oraz informuje Zgłaszającego o
nadaniu albo odmowie nadania mu statusu Sygnalisty w terminie 7 dni od daty jego
otrzymania, w formie pisemnej lub mailowej bez względu na formę Zgłoszenia
nieprawidłowości. Odmowa nadania Zgłaszającemu statusu Sygnalisty wymaga uzasadnienia.
Wzór potwierdzenia zgłoszenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Procedury.
5. Przekroczenie terminu wskazanego w ust. 4 powyżej uzasadnione jest wyłącznie w razie
konieczności podjęcia dodatkowych czynności w ramach Wstępnej analizy Zgłoszenia (np.
konieczność uzupełnienia Zgłoszenia, zgromadzenie dodatkowych dowodów). Wstępna
analiza Zgłoszenia nie może trwać dłużej niż 14 dni.
6. Jeżeli w toku Postepowania Wyjaśniającego okaże się, że Zgłaszający, który uprzednio
otrzymał status Sygnalisty, działał w złej wierze, to zostaje on pozbawiony ochrony
przewidzianej dla Sygnalisty.
ZGŁASZANIE NIEPRAWIDŁOWOŚCI
§6
1. Zgłoszenia Nieprawidłowości mogą być przekazywane jedynie za pośrednictwem
następujących kanałów kontaktu:
1. poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia nieprawidłowości dostępnego pod adresem
www.workhouse4you.pl i wysłanie na adres Workhouse4you Sp. z o.o., 81-516 Gdynia 16, ul.
Chwaszczyńska 22, Skr. Poczt. 15
2. mailowo u Koordynatora ds. Zgodności na adres jstruk@workhouse4you.pl;
3. mailowo do Prezesa Zarządu Spółki WH4Y – gdy Zgłoszenie dotyczy Koordynatora ds.
Zgodności – na adres kjablonska@workhouse4you.pl
Pełne dane kontaktowe (adres, telefon, adres e-mail) do Koordynatora ds. Zgodności
wskazane zostały w Załączniku nr 3 do Procedury.
2. Składane Zgłoszenie Nieprawidłowości powinno zawierać przejrzyste i pełne wyjaśnienie
przedmiotu Zgłoszenia oraz powinno zawierać co najmniej następujące informacje:
1. datę oraz miejsce zaistnienia Nieprawidłowości lub datę i miejsce pozyskania informacji o
Nieprawidłowości,
2. opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia
Nieprawidłowości,
3. wskazanie podmiotu, którego dotyczy Zgłoszenie Nieprawidłowości,
4. wskazanie ewentualnych świadków Nieprawidłowości,
5. wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje Zgłaszający, które mogą
okazać się pomocne w procesie rozpatrywania Nieprawidłowości.
3. Zgłaszający zobowiązany jest do traktowania posiadanych przez niego informacji dotyczących
podejrzenia Nieprawidłowości jako tajemnicy przedsiębiorstwa i powstrzymania się od
publicznych rozmów o zgłaszanych podejrzeniach Nieprawidłowości, chyba że osoba ta jest
zobowiązana do takiego działania przepisami prawa.
ZGŁOSZENIA ANONIMOWE
§7
1. Dopuszczalne jest anonimowe Zgłoszenie Nieprawidłowości z wykorzystaniem kanału
zgłoszeniowego określonego w §6 ust. 1 pkt 2) Procedury. W przypadku wpływu
anonimowego Zgłoszenia Nieprawidłowości Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie, w
zależności od treści anonimu, dokonuje sprawdzenia przytoczonych w Zgłoszeniu okoliczności
(Wstępna analiza Zgłoszenia) albo pozostawia je bez biegu. Pozostawienie anonimowego
Zgłoszenia bez biegu możliwe jest wyłącznie w przypadku stwierdzenia jego oczywistej
bezzasadności, wynikającej z całkowitej niemożliwości weryfikacji okoliczności w nim
przytoczonych. Jeżeli w wyniku czynności sprawdzających ustalono, iż mogło dojść do
Nieprawidłowości, Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie ma obowiązek wszcząć
Postępowanie Wyjaśniające, w przeciwnym przypadku pozostawia się je bez dalszego biegu.
2. Każde zgłoszenie anonimowe podlega wpisowi do Rejestru. W przypadku pozostawienia
anonimowego Zgłoszenia bez biegu, Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie ma obowiązek
wskazania przyczyn uzasadniających taką decyzję.
3. Jeżeli w toku rozpatrywania Zgłoszenia anonimowego, zostanie ustalona tożsamość
Zgłaszającego, Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie niezwłocznie nadaje mu status
Sygnalisty, jeżeli zachodzą przesłanki określone w §5 ust. 2, i informuje o tym Zgłaszającego.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA FAŁSZYWE ZGŁOSZENIE
§8
1. Zgłoszenie Nieprawidłowości może być dokonane wyłącznie w dobrej wierze. Zakazuje się
świadomego składania fałszywych Zgłoszeń Nieprawidłowości.
2. W przypadku ustalenia w wyniku Wstępnej Analizy Zgłoszenia albo w toku Postępowania
Wyjaśniającego, iż w Zgłoszeniu Nieprawidłowości świadomie podano nieprawdę lub
zatajono prawdę, Zgłaszający będący Pracownikiem, może zostać pociągnięty do
odpowiedzialności porządkowej określonej w przepisach Kodeksu Pracy. Zachowanie takie
może być również zakwalifikowane jako ciężkie naruszenie podstawowych obowiązków
pracowniczych i jako takie skutkować rozwiązaniem umowy o pracę bez wypowiedzenia.
3. W przypadku Zgłaszającego, świadczącego na rzecz Spółki usługi lub dostarczającego towary,
na podstawie umowy cywilnoprawnej, ustalenie dokonania fałszywego Zgłoszenia
Nieprawidłowości skutkować może rozwiązaniem tejże umowy i definitywnym zakończeniem
współpracy pomiędzy stronami.
4. Niezależnie od skutków wskazanych w ust. 2 i 3 powyżej, Zgłaszający świadomie dokonujący
fałszywego Zgłoszenia Nieprawidłowości może zostać pociągnięty do odpowiedzialności
odszkodowawczej, w przypadku wystąpienia szkody po stronie Spółki w związku z fałszywym
Zgłoszeniem.
POSTĘPOWANIE WYJAŚNIAJĄCE
§9
1. Wyłączny dostęp do kanałów Zgłaszania Nieprawidłowości w zakresie, w jakim kanały te
dotyczą Zgłaszania Nieprawidłowości, posiadają Osoby Odpowiedzialne za Zgłoszenie.
2. Każdorazowo po wpłynięciu Zgłoszenia Nieprawidłowości, Osoba Odpowiedzialna za
Zgłoszenie, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od wpływu, dokonuje
Wstępnej analizy Zgłoszenia. Jeżeli Zgłoszenie nadaje się do rozpoznania (zostały spełnione
warunki z § 3 ust. 2 i 3), Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie wszczyna Postępowanie
Wyjaśniające, na zasadach określonych w Procedurze postępowania wyjaśniającego.
3. Przekroczenie terminu wskazanego w ust. 2 powyżej uzasadnione jest wyłącznie w razie
konieczności podjęcia dodatkowych czynności w ramach Wstępnej analizy Zgłoszenia (np.
konieczność uzupełnienia Zgłoszenia, zgromadzenie dodatkowych dowodów). Wstępna
analiza Zgłoszenia nie może trwać dłużej niż 14 dni.
4. Rozpatrzenie Zgłoszenia Nieprawidłowości następuje bez zbędnej zwłoki, w okresie nie
dłuższym niż 30 dni od daty wszczęcia Postępowania Wyjaśniającego pod warunkiem
możliwości zebrania w tym czasie przez podmiot rozpatrujący niezbędnych dokumentów i
dowodów. W szczególnie skomplikowanych przypadkach rozpatrzenie Zgłoszenia
Nieprawidłowości może nastąpić w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty wszczęcia
Postępowania Wyjaśniającego.
5. Z przeprowadzonego Postepowania Wyjaśniającego sporządza się raport dla Zarządu albo
Udziałowców (jedynie w przypadku, gdy Zgłoszenie dotyczy członka Zarządu Spółki ) w
którym stwierdza się, czy informacje/zarzuty objęte Zgłoszeniem, okazały się w ocenie
Komisji potwierdzone i zasadne. Raport obejmuje także rekomendacje Komisji w zakresie
załatwienia sprawy oraz ewentualnych konsekwencji jakie powinny zostać wyciągnięte przez
Spółkę w stosunku do sprawcy/sprawców Nieprawidłowości albo Zgłaszającego, który
dokonał świadomie fałszywego Zgłoszenia.
6. Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie ma obowiązek poinformować Sygnalistę o sposobie
rozwiązania sprawy w terminie 30 dni od zakończenia rozpatrywania Zgłoszenia.
OCHRONA SYGNALISTY
§10
1. WH4Y wprowadza bezwzględny zakaz podejmowania działań odwetowych wobec Sygnalisty
również w sytuacji, gdy Zgłoszenie Nieprawidłowości zostało zgłoszone w dobrej wierze, a
przeprowadzone Postępowanie Wyjaśniające wykazało, że zgłoszona Nieprawidłowość nie
miała miejsca.
2. Sygnalistom przysługuje pełna ochrona przed działaniami represyjnymi, dyskryminacją oraz
innymi rodzajami niesprawiedliwego traktowania.
3. Niedopuszczalnym jest zakończenie stosunku pracy lub rozwiązanie umowy wzajemnej z
Sygnalistą wyłącznie w związku z dokonanym przez Sygnalistę Zgłoszeniem Nieprawidłowości.
4. Ochrona przewidziana w ust. 3 powyżej nie dotyczy Sygnalisty, będącego jednocześnie
sprawcą/współsprawcą/pomocnikiem Nieprawidłowości. Podejmując decyzję o
ewentualnym rozwiązaniu stosunku pracy lub umowy wzajemnej z Sygnalistą, będącym
sprawcą/współsprawcą/pomocnikiem Nieprawidłowości, Spółka powinna każdorazowo brać
pod uwagę fakt ujawnienia przez Sygnalistę wszystkich istotnych okoliczności
Nieprawidłowości (okoliczność łagodząca).
5. Wszystkie Zgłoszenia Nieprawidłowości, kontakty ze Zgłaszającym i Sygnalistą oraz
Postępowanie Wyjaśniające mają charakter tajemnicy przedsiębiorstwa.
6. Zachowanie poufności ma na celu zagwarantowanie poczucia bezpieczeństwa Sygnalistom
oraz minimalizację ryzyka wystąpienia działań odwetowych lub represyjnych.
7. Tożsamość Zgłaszającego i Sygnalisty, jak również wszystkie informacje umożliwiające jego
identyfikację, są traktowane jako tajemnica przedsiębiorstwa na wszystkich etapach procesu
rozpatrywania Zgłoszonych Nieprawidłowości. W szczególności, z zastrzeżeniem ust. 8
poniżej, tożsamość Zgłaszającego i Sygnalisty nie będzie ujawniana podmiotom, których
dotyczy Zgłoszenie Nieprawidłowości, osobom trzecim ani innym Pracownikom i
Współpracownikom Spółki.
8. Tożsamość Sygnalisty, jak również inne informacje umożliwiające jego identyfikację mogą
zostać ujawnione jedynie wtedy, gdy takie ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym
obowiązkiem Grupy wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa w
kontekście prowadzonych przez organy krajowe postępowań. Ujawnienie tożsamości, o
którym mowa w zdaniu poprzednim, wymaga wcześniejszego poinformowania Sygnalisty ze
wskazaniem mu powodów takiego ujawnienia, chyba że takie poinformowanie mogłoby
zagrozić prowadzonemu postępowaniu.
9. Zgłaszającemu, składającemu anonimowe Zgłoszenie, w przypadku ustalenia jego tożsamości,
przysługuje pełna ochrona zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.
10. Tożsamość podmiotów, których dotyczy Zgłoszenie Nieprawidłowości, podlega wymogom
zachowania poufności w analogicznym zakresie, co tożsamość Zgłaszającego i Sygnalisty.
11. Przetwarzanie danych osobowych Sygnalisty odbywa się na podstawie przepisów
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (RODO).
REJESTR NIEPRAWIDŁOWOŚCI
§11
1. Każde Zgłoszenie Nieprawidłowości zostaje zarejestrowane w Rejestrze Nieprawidłowości
niezależnie od dalszego przebiegu Postępowania Wyjaśniającego.
2. Za prowadzenie Rejestru Nieprawidłowości w WH4Y odpowiada Koordynator ds. Zgodności, a
w zakresie Zgłoszenia dotyczącego Koordynatora ds. Zgodności – Prezes Zarządu WH4Y.
3. Rejestr Nieprawidłowości zawiera:
– dane kontaktowe Sygnalisty, chyba że Zgłoszenie Nieprawidłowości miało charakter
anonimowy,
– wszystkie szczegółowe informacje posiadane na temat Zgłoszenia Nieprawidłowości,
– przebieg analizy i rozpatrzenia Zgłoszenia Nieprawidłowości,
– osoby i organy biorące udział w procesie analizy i rozpatrzenia Zgłoszenia Nieprawidłowości,
– wszelkie decyzje i eskalacje (jeżeli występują).
4. Poza prowadzeniem Rejestru, Osoba Odpowiedzialna za Zgłoszenie, przy zachowaniu zasad
poufności tajemnicy przedsiębiorstwa, jest zobowiązana do przechowywania wszelkich
dowodów, dokumentów i informacji zebranych w toku analizy oraz informacji dotyczących
rozpatrzenia Zgłoszenia przez okres co najmniej 5 lat od czasu zakończenia Postępowania
Wyjaśniającego.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§12
1. Koordynatorem ds. Zgodności przynajmniej raz do roku będzie dokonywał przeglądu
Procedury i w razie potrzeby opracowywał projekty jej zmian do akceptacji Zarządu WH4Y,
chyba że konieczność zmian w Procedurze wynika ze zmiany przepisów prawa odnoszących
się do działalności WH4Y.
2. Zmiana Procedury dokonywana jest uchwałą Zarządu WH4Y. Procedura oraz jej zmiany
wchodzą w życie z dniem podjęcia uchwały Zarządu WH4Y, chyba że Zarząd WH4Y w treści
stosownej uchwały wskaże inną datę wejścia w życie.
3. Zarząd Spółki jest uprawniony do odstąpienia od stosowania Procedury lub niektórych jej
postanowień w uzasadnionych przypadkach. Procedura zostaje wprowadzona na czas
nieokreślony.
4. Załączniki do niniejszej procedury stanowią:
1. Potwierdzenie Zgłoszenia Nieprawidłowości;
2. Formularz Zgłoszenia Nieprawidłowości;
3. Dane kontaktowe.
Załącznik nr 1 do Procedury zgłaszania nieprawidłowości w Workhouse4you Sp. z o.o.
……………………………………….
data, miejscowość
POTWIERDZENIE ZGŁOSZENIA NIEPRAWIDŁOWOŚCI
Niniejszym potwierdza się, przyjęcie zgłoszenia Nieprawidłowości, które zostało dokonane przez
…………………………………………, dnia …………….. i dotyczy nieprawidłowości polegającej na
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
(wybór z tabeli dot. charakteru nieprawidłowości znajdującej się w załączniku nr 2 do Procedury
Anonimowego Zgłaszania Nieprawidłowości)
mającej miejsce w …………………………………… (podmiot wskazany na początku formularza zgłoszenia).
Niniejszym stwierdza się, że Zgłaszającemu nadano/odmówiono nadania statusu Sygnalisty.
Odmowa nadania Zgłaszającemu statusu Sygnalisty wynika z następujących względów:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpis Osoby Odpowiedzialnej za Zgłoszenie
Załącznik nr 2 do Procedury zgłaszania nieprawidłowości w Workhouse4you Sp. z o.o.
Formularz Zgłoszenia Nieprawidłowości
Informacje Ogólne
Kogo dotyczy zgłoszenie
Data wypełniania formularza
Miejscowość
Dane kontaktowe zgłaszającego – jeżeli zgłoszenie jest anonimowe proszę nie wypełniać
Imię i nazwisko
Adres zamieszkania
Telefon kontaktowy
Informacje o nieprawidłowości
Data nieprawidłowości lub
data powzięcie informacji o
niej
Miejsce zaistnienia
nieprawidłowości
Opis zgłaszanej nieprawidłowości
Potencjalni świadkowie nieprawidłowości
Imię i Nazwisko, kontakt
Imię i Nazwisko, kontakt
Imię i Nazwisko, kontakt
Wskazanie dowodów istotnych dla sprawy
Oświadczenia ( należy postawić krzyżyk, dwa pierwsze obowiązkowe )
– Oświadczam, że mam świadomość możliwych konsekwencji związanych z fałszywym zgłoszeniem nieprawidłowości
– Oświadczam ze niniejsze zgłoszenie składam w dobrej wierze
– Oświadczam że żądam pisemnego potwierdzenia zgłoszenia ( jeżeli nie anonimowe )
……………………………
podpis zgłaszającego